2017-08-14

Hát, elkezdődött...


Ebben az első WIP posztban, elkezdem a pálya építését!

Kattints a "tovább a bejegyzésre", hogy elkezdődjön az utazás...


Okés, vágjunk bele!

Az első dolog amit be kellett szereznem, némi referencia anyag volt a Medencéhez. Sajnos nem találtam használható anyagokat, vagy egy jó képet a helyszínről amit használni tudtam volna referenciának se a filmekben, se a sorozatban, de némi áskálódás után a Google ezt találta:


Ez volt az eredeti elrendezése a Medencének! (Igen, tényleg ezt használták a filmhez is!) Ez egy nagyszerű kiindulópont ahhoz, hogy az arányok pontosak legyenek és minden ott legyen ahol kell!

Először is, készítettem egy síkot, (plane) majd beimportáltam a képet textúraként és ráhúztam a síkra, hogy ki tudjam tapasztalni, mekkorának kéne lennie a pályának. 

Van egy nagyon király funkciója a szerkesztőnek, a játék mód. Ekkor átvált a szerkesztő és berak a pályára és belső nézetben tudsz benne ide-oda mászkálni, mintha csak a játékban lennél. Ebben a módban (rengeteg kísérletezés után) nagyjából ráéreztem minek mekkorának kéne lennie. (Addig méreteztem a síkot fel le, amíg megfelelőnek nem éreztem a méretét).
 

A következő lépés a lyuk "kifaragása" volt a pálya közepén.

A sík felületet lehelyeztem a origóba, majd elkezdtem megemelni a talajt a határok mentén. Egy idő után így nézett ki:


Játék módban: 


A "sziklafalak" egyelőre nem olyan magasak mint a filmben, de nem akartam, hogy megzavarjanak, miközben a talaj részleteivel voltam elfoglalva.

Hát íme. Ezek voltak az első lépések, hogy kialakítsam a Medence összképét és elrendezését. 
Nyilván ez még csak a kezdet és RENGETEG lépés van még hátra, mire elkészül a végleges verzió.

A következő "epizódban" megmutatom a talaj textúrázását és a tó kialakításának folyamatát. Drasztikusan megfogja változtatni az összképet, mivel ez az egyszerű fű textúra nem ad valami sokat hozzá az atmoszférához, ám az új textúra határozottan fog, de majd meglátjátok!

Találkozunk a következő részben! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése