2017-11-15

A tájkép kialakítása!


Ma rátérünk a terraformálásra. Ez egy eléggé bonyolult fázis, mivel nem csak a látványt fogja befolyásolni, hanem részben a játékmenetet is.

Ha szeretnéd látni.... ismered a dörgést.


Most, hogy van végre tavunk, köveink, szikláink, mohánk amik ugyan rengeteget adnak a pályához, de még mindig hiányzik annak mélysége. Ugyanakkor, eddig nem is igazán volt hátterünk, ami eléggé kiábrándító. Ebben a részben ezt fogjuk megváltoztatni. Ha pontosan akarnék fogalmazni a sziklafal mögötti részt fogom kidolgozni.

Ahogy láthatjátok, nincs semmi egyelőre a sziklák mögött, csak egy nagy üres sík pusztaság. Végre eljött az idő, hogy hasznát vegyük és az alapja legyen a későbbi hátterünknek.



Némi újítás, hogy a sziklák tetején is van mostmár moha. Tudom, nem néz ki valami jól, de szükséges volt és nagyon máshogy nem tudtam megoldani. Nem tudom ráfesti a zöld füvet objektumokra, csak a terepre. De a növényzet úgyis majd eltakarja, szóval nem lesz ebből probléma később.

Először is, direkt hagytam egysíkúnak minden oldalról, mert később könnyebb lesz hozzáigazítani a széleken lévő sziklákhoz.

A másik változtatás, hogy lecseréltem a talaj textúráját. A mintázódás az őrületbe kergetett, szóval mennie kellett. Még nem találtam megoldást, hogy távolról is jól nézzen ki, de legalább megpróbáltam. (És elbuktam, nagyon csúnyán elbuktam). De, nincs semmi aggodalomra való ok, mert találtam egy még jobbat! Ez az új fű material nagyon ígéretes! Ugyanabban a pakkban volt mint amit használtam, de ez újabb és ráadásul sokkal több beállítása is van! Ez is mintázódik kicsit, de még tűrhetően. Gondolom mondanom se kell, hogy ez is sokkal jobban fog kinézni később, de kellett egy élethűbb textúra a terephez.

Megváltoztattam a világítást is. Adtam hozzá némi melegséget, mivel a hideg és élettelen színekkel már nem tudtam annyira azonosulni.



Valóban, vesztett a realizmusból, de ez csak ideiglenes. Másrészről, sokkal több mindent látok ezzel a színezéssel.

De, térjünk vissza a háttér tereprendezésére. Miután kisimítottam és egységesítettem a terepet, azzal a résszel kezdtem, amelyikről a legtöbb információm volt.



Ahogy látható, a kiinduló pont a két nagy egymással ellenkező sarok volt. Szépen haladtam mindkettővel egyszerre, míg középen nem találkoztak.


Remek alkalom volt arra, hogy kicsit eljátszadozzak a tereprendező eszközzel és elsajátítsam annak képességeit.



Amikor nagyjából megvoltam vele, áttértem a bejárathoz és a sziklafalakhoz.




Ezután, egy kicsit elragadtattam magam és elő álltam ezzel.


Jól néz ki nemdebár? Nos, az igazat megvallva, valóban jól néz ki, de tökéletesen pontatlan...
Nem sok infóm volt a háttér talajáról, ezért a képzeletemet használtam és ennek köszönhetően készült el ez a remek kis hegyvidék. Sokként ért, amikor nézegetve a referencia képeket észrevettem valamit.


Igen, azok ott fénypászmák, amik a fákon át ragyognak, ami bizonyítéka annak, hogy tévedtem és az egész a semmiért volt.


Mint kiderítettem nagy nehezen, a háttér talaja valójában aránylag lapos. Egy kicsit hepehupás, de ennyi. Nincs semmiféle meredek sziklaszirt vagy hegység. Szóval, amikor azt hittem volna, hogy végeztem, az egészet kezdhettem elölről. Fájdalmas volt az egészet eltüntetni, de muszáj volt. A pontosságra megyünk emlékeztek?

Hagyok itt néhány képet a hegyről, hogy az a sok munka és erőfeszítés ne menjen teljesen kárba. A tapasztalat amit viszont szereztem ezalatt, később nagyon jól fog jönni majd, amikor a belső terepet formálom meg.





Megjegyzés magamnak: Tényleg nem kéne itt az intuíciómra hallgatnom. Minden információ ami kell, ott van a referencia képeken, szóval nem kell kreatívnak lennem. Bárcsak akkor lennék ennyire az amikor a projekt ELVÁRJA, hogy kreatív legyek... de nem, arról szó sem lehet.

Szóval, miután jócskán lefaragtam a terepből, visszatértem a referencia képekhez és szinte pixel szinten kezdtem el tanulmányozni és minél több infót kinyerni, hogyan nézhet ki a terep a fák nélkül.

Egy idő után, miután nem láttam hibákat, kisimítottam a terepet. Ez fontos volt, nem csak amiatt mert szebben nézett így ki, (habár úgysem látszik majd belőle szinte semmi a növényzet miatt), de ha nagyon rece-rucás a fák nagyon furcsa szögből állhatnak majd ki a talajból. Hogy ezt elkerüljem, inkább elsimítottam mindent.





Az új háttér kevésbé érdekes és látványos, viszont legalább pontos. És ez itt most az ami fontos.

És nagyjából ennyi is volt. Tudom, nem volt valami hatalmas mindent megváltoztató előrelépés és nem is fog szinte semmi látszódni belőle, de ez akkor is egy fontos része az összképnek az kétségtelen. Valamint azt is jó látni, hogy végre nincsenek tabu részek, a pálya minden zugának van most már végre értelme és funkciója. A következőkben ismét a Medence belsejével foglalkozom majd. Az elég kemény lesz, mivel ha a háttérbe szúrok el valamit, 1-2 méterrel az még belefér, de ha a belső részben az elfogadhatatlan! Szóval elég durva menet lesz. Végre amúgy kezdem beérni magam, mivel nem is olyan rég álltam neki, miután elkezdtem írni ezt a posztot, szóval egy aránylag elég friss állapotot láthattok. Az alatt a pár óra alatt amit eddig a belső rész tereprendezésével tudtam foglalkozni el kell, hogy mondjam ez bizony még nehezebb lesz mint azt elsőre hittem! Tényleg megváltoztatja az egész jelenetet és az is biztos, hogy a játékmenetre is hatással lesz!

Megpróbálok jövő héten egy újabb posztot írni, mert ezután jön a leglátványosabb fázis, a növényzet hozzáadása. (Oh, igen!)

Köszönöm, hogy elolvastad és mint mindig találkozunk a következőnél! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése