2018-03-11

Sideshow Fogatlan szobor!


Jah... kicsit megkésve, de itt van! Tudom mostanra már számos cikk és beszámoló készült róla, de ez akkor se állít meg, hogy megcsináljam az én verziómat! A kibontást és az első benyomásom róla meg tudod nézni, ha rákattintasz felül a videóra, de van pár dolog amiről beszélni szeretnék ebben a posztban és ezek a dolgok szinte soha nincsenek megemlítve más leírásokban. Szóval lehet, hogy mégis tanulságos lehet számodra, ha elolvasod. (Vagy nem).

Ha mégis kíváncsi vagy rá, kattints a "tovább a bejegyzésre".


Szóval feltételezem megnézted a videóm (köszi, ha így volt! :)) A szobor egyszerűen LENYŰGÖZŐ és abszolút megérte várni rá! De akkor miért is írom ezt a posztot, ha már véleményeztem a szobrot?

Nos... Ahogy említettem, voltak bizonyos dolgok amiről beszélni szerettem volna a videóban, de végül úgy döntöttem mégse, mivel inkább hőbörgések, mint elismerések voltak és nem akartam, hogy megváltoztassa a videó hangulatát a közepénél.

De... Mi volt az a dolog ami miatt mégse voltam annyira boldog? Egy szó... Vám.

Igen. Ha Amerikában élsz és ott helyben rendelsz valamit, valószínűleg sose kell szembesülnöd ilyen szituációkkal. De én Magyarországon élek és van egy elég szerencsétlen(?) függőségem a HTTYD és Fogatlan iránt. Mi ezzel a probléma?, kérdezhetnéd. Nos, az az igazság, hogy csak egy nagyon limitált számú dolgot tudsz itt beszerezni. Eltekintve a film DVD-ktől, néhány plüsstől és néha egy-egy akciófigurától, szinte alig van lehetőség gyűjtögetni. Szinte az összes darabom külföldről származik, főleg Németországból és az USÁ-ból. A figurák amiket nagyon akartam, sehol se voltak elérhetőek a környéken... nos kivéve Mega Fogatlant, ő itteni, de ő is volt a legutolsó az egész országban!!! (Kb. mint a filmben). Miután megérkezett, törölték is az egész oldalt róla! Szóval jah... ha te is itt élsz és szeretnéd őt, az egyetlen út már csak az E-bay vagy az Amazon. Sok szerencsét! :) (Később megköszönheted... hehe [gonosz vigyor]).

Ha ugyanúgy az én cipőmben jársz és külföldről szeretnél rendelni valamit, elég nagy a valószínűsége, hogy átvizsgálják a vámon. A legtöbbször olyan simán átcsúszott, hogy észre se vettem, de ez alkalommal... egy egészen más történet volt. 

Először is. Tudtam, hogy nem úszom meg, mivel egy jó nagy dobozban érkezett. A futár a DHL Express volt, valamint a tartalma is drága (szó szerint). Utánajártam és 10 emberből 10 azt mondta, hogy biztos fenn fog akadni a vámon. És persze, hogy fenn is akadt!

Kaptam egy SMS-t, hogy küldjem el nekik az e-mail címem, hogy el tudjanak kérni bizonyos adatokat, mint például mit tartalmaz a csomag, a lakcímem és a banki bizonylatot a fizetésről. OK, mindent elküldtem nekik, még a részletes rendelési oldalt is lefotóztam, ahol látszódnak az egyéb költségek mint NRD, szállítás stb. egyszóval MINDEN! Elküldtem nekik és vártam. Eltelt pár nap és szerették volna tudni, miből készült a szobor. Aztán, hogy kézzel vagy géppel készült? Csodálkoztam, hogy nem kérdeztek rá ki tervezte, vagy a Sideshow honnan szerzi be az alapanyagot, amiből elkészítette a szobrot. Úgy értem, mi az fenének kell tudniuk ezekről a részletekről, amikor ez "csak" egy gyűjtői szobor (nos... nekem SOKKAL több!) Ez nem egy olyan csomag amibe valami veszélyes vegyszer vagy illegális cucc van.  

Mindegy, megválaszoltam az összes kérdésüket és utána... semmi. Eltelt egy nap, aztán még egy, majd még egy. Amikor már a türelmem határán voltam, elkezdtem hívogatni őket, de nem tudtak mondani semmi hasznosat csak állandóan kérdezgették, hogy válaszoltam-e az összes kérdésre? Amikor mondtam, hogy igen, annyit mondtak, hogy akkor minden rendben, várjak türelemmel. Köszi... Tudom, hogy nem az én csomagom az egyetlen, de azt hittem az Express-es küldemények prioritást élveznek vagy mi, de úgy látszik tévedtem. Azt el kell ismernem, hogy a szobor Los Angelesből Budapestre 3 nap alatt ért el! Wow! Ez tényleg nagyon király és elképesztő és ezzel az égvilágon semmi bajom sincs! Csak a vámolási eljárásukkal gyűlt meg a bajom!

És jöjjön hát az igazán bosszantó rész amit kihagytam a videóból. Több mint egy hét után tovább engedték és másnapra meg is jött. Tudjátok a többit, ha megnéztétek a videót. Ha figyelmes voltál, lehet észrevetted azt a zöld ragasztócsíkot ami a doboz nyílásait takarta.
*Sóhaj*... Igen... Miután MINDEN létező adatot és információt megadtam, úgy döntöttek mégis megröntgenezik és ráadásul még ki is bontják, hogy biztosra menjenek... 
 
És meglepetés! Ez "csak" egy Sideshow Fogatlan szobor. Nem egy bomba, nem egy tároló különféle drogok számára. Csak egy ártatlan (gyönyörű) szobor. (Milyen kiábrándító...) "De várj! Ne csak egyszerűen zárjuk vissza a dobozt, bontsuk ki és rakjuk össze, mert tök királyul néz ki! Az idióta aki rendelte úgyse fogja észrevenni!" Nos, rossz hírem van kedves vámos emberkék, az idióta aki rendelte igenis tisztában van azzal, hogy összeraktátok! Oh, hogyan tudom ezt olyan biztosan? Vannak bizonyítékaim, nézzétek!

Első számú bizonyíték

Meg tudnátok magyarázni, mit keres az a letört darab ott fent? Nos eléggé kétlem, hogy a készítése közben valahogy megsérült és úgy voltak vele, hogy: Meh... kit érdekel, csak ide rárakom a papírcsomagolás tetejére, azt jó lesz az úgy. A FRANCOKAT! Miféle üzenet lenne ez a Sideshowtól?! Magasról teszünk a holmidra és javítsd meg magad? Ők egy kis cég és NEM ENGEDHETIK MEG(!), hogy ilyen hibák megtörténjenek, mert a hírnevük nagyon hamar zuhanni kezdene. Szóval, eléggé kétlem, hogy a készítésének végén történt ez a kis incidens. Amiben viszont eléggé biztos vagyok, hogy ha nem nyitják ki a dobozt a vámosok, az a kis darabka még mindig a helyén lenne, mintha mi sem történt volna.

De várj! Van még!

Igen, volt egy másik sérülés is. Nem volt annyira feltűnő, de nagyon zavart.

Miközben összeraktam észrevettem, hogy az egyik kartüskéje félbe volt törve! Nagyon aggódtam amiatt, hogy esetleg én törtem-e le véletlenül amikor ráhelyeztem a sziklára, de amikor visszanéztem a nyersanyagot és kiemeltem a dobozból, már eleve le volt törve!

Második számú bizonyíték

Szóval valaki, határozottan megpróbálta összerakni előttem és akkor sérülhetett meg. A másik, hogy sehol se találtam a dobozban a kartüske másik felét, pedig jó alaposan átnéztem! Azt feltételezem, hogy ez is a vámolásnál történhetett. Kiszedték a dobozból érintetlen állapotában, a sziklát egy asztalra rakták, de nem tudták hogyan kell ráhelyezni a sziklára helyesen, ezért gondolom nem felülről emelték rá, hanem oldalról csúsztatták be és addig forgatták, amíg a helyére nem kattant. Hogyha valaki így oldalasan csinálja, akkor valóban félbetörheti azt a tüskét!

Ahogy az látható alulról, ugyan abban a magasságban tört le mint a szikla teteje... 

Harmadik számú bizonyíték

Még egyszer... Tudom, hogy a szobor lenyűgöző, de Thor szerelmére Ő az enyém, nem a tiétek! Ha tetszik, szerezzetek be magatoknak is egyet és ne játszatok az enyémmel! Rohadékok! Akárhogy is, később valahogy megpróbálom megjavítani azt a szegény tüskét.
(Frissítés: Meg tudtam végül javítani, de nem volt egyszerű...)

Rendben, végeztem a hőbörgéssel. Sajnálom, ha ez a poszt kissé keserédesre sikeredett az előzőkhöz képest, de nem tudtam jobb helyet találni ahol megoszthattam volna a gondolataimat a dologról. Nyilvánvalóan nem akartam egyik fan oldalán vagy blogján beszélni erről, így hát maradt ez az opció. De legalább már van egy hőbörgős posztom is. :)

Elég ironikus, hogy a poszt több mint fele az elégedetlenségről szól, miközben inkább örülnöm kéne és boldognak lennem, hogy végre testközelből csodálhatom meg e gyönyörű szobrot, (eltekintve a sérülésektől) ami valóban legalább olyan jól néz ki mint amilyen a képeken volt és nem volt semmi aránytalanság vagy hiba rajta. Nagyon nagyon értékelem azt a munkát és időt amit belefektettek ebbe a mesterműbe! Abszolút értik a dolgukat! Nincs olyan nap mikor ne csodálnám meg, akár percekre is ezt a csodát! Minden fillért és frusztrációt megért és egyike az eddigi legkirályabb szerzeményeimnek valaha! Soha nem bánom meg, hogy megnyomtam azt a "rendelés megerősítése" gombot! Soha!

Ugyanúgy boldog vagyok, hogy a videó végén meg tudtam mutatni a Medence pályát akció közben. Igen, valóban azt állítottam, hogy problémáim vannak vele, de szerencsére nemrég megoldottam az egyik megnagyobbat. Egy elég amatőr hiba volt részemről, de legalább tanulságos lesz, hogy ti ne essetek ebbe a csapdába, ha valami ilyesmibe szeretnétek belevágni. Akarjátok tudni mi volt az a hiba? Legközelebb...

Ez nagyjából takarja is a mondanivalómat amit megszerettem volna osztani a vámolás témájáról. El kell, hogy mondjam nagyon, NAGYON(!) oda vagyok Fogatlanért és a szívem szakad meg amikor valami ehhez hasonló barbárságot látok vele kapcsolatban! Nem is kezdek bele mennyire akartam őt és mennyire ideges voltam amikor állandóan csak halasztgatták és halasztgatták.... Tényleg a tűréshatáromat feszegették! Szóval jah... Most már talán látjátok ti is, miért vágtam ki a videóból ezt a részt. Nem volt egy kellemes tapasztalat amikor ráeszméltem a sérülésekre, de nem akartam megtörni a videó epikus, győzedelmes és összességében világos hangulatát, holmi hőbörgéssel és negativitással a közepén.

Vannak igazán friss híreim is mint például, hogy megrendeltem a "Fogatlan és Hibbant Sárkányai" című képet a Sideshowtól. Kerettel érkezik majd, szóval lövésem sincs, hogy fog majd kinézni a csomagolás. Nem rég megkaptam az SMS-üket megint, hogy számoljak be mindenről (is) és meg is fognak kapni mindent azt garantálom, de remélem ez alkalommal nem fogják kiszedni a dobozból és felrakni a falra, majd ezáltal valahogy megsérteni az "eljárás" közben. Ha mégis, az egészen biztos, hogy átváltok alfa módba!

Egyelőre ennyit erről, remélem élvezted(?) a posztot. A legtöbbször nem szoktam hőbörögni dolgokon, de a HTTYD és Fogatlan egy nagyon különleges helyet töltenek be a szívemben és nagyon érzékeny vagyok rájuk. Sokat segít, hogy ki tudtam írni magamból és remélhetőleg valamennyire tanulságos is volt számodra, de ezt a te dolgod eldönteni. Főleg leginkább csak leakartam írni valahova, hogy ilyen szituációk is előfordulhatnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése