2018-05-31

A legostobább hiba amit a pályán vétettem (eddig)!


Nos... Két hónap után, végre van valami, amiről írhatok egy posztot! Sajnos ismételten elfoglalt voltam mostanában és erőltetni meg nem akartam mellette, mert az megfosztott volna a szórakozás faktortól. 

Ahogy említettem az előző Progressziós posztban, szerettem volna beszélni az egyik legnagyobb és legostobább hibámról amit eddig a pálya készítése közben vétettem.

Ha tudni akarod mi volt az, kattints a "tovább a bejegyzésre".


Először is, előre kell, hogy ugorjak kicsit az időben, de ne aggódjatok, később pótolva lesznek a hiányzó részek jövőbeli posztokban.

Szóval, szinte mindenem megvolt amit szerettem volna látni egy alfa verzióban. Benne voltak a sziklák, szépen tükröződő víz, növényzet, fák, néhány fegyver, lőszer és több random elhelyezett éledő pont. Rengeteg mindennek utánajártam és sokat tanultam, de valami oknál fogva nem néztem utána, hogyan lehet kiexportálni a pályát a játékhoz.

Igen... Több tucat munkaórát beleöltem a pályába anélkül, hogy leteszteltem volna, hogy egyáltalán működik-e. Mondjuk ki... ez tényleg elég nagy hülyeség. Még egy kis próbapályán se teszteltem le. De mint kiderült az exportálás (csomagolás innentől kezdve, mivel a szerkesztőben is így nevezik.) eléggé magától értetődő és csak 2 kattintás. Megbíztam a szerkesztőben, hogy rendben fogja végezni majd a dolgát, de a bizalmam elég hamar elillant amikor a jelentést olvasván kiderült, hogy valami súlyos hiba történt és a csomagolás nem sikerült.

Amúgy a csomagolás körülbelül 30 percig tart. Nem olyan vészes, de végig figyelni kell a folyamatosan frissülő naplót, hogy mely objektumok és elemek mennek át vagy buknak el a csomagolás közben. Kicsit fárasztó tud lenni az 5. próbálkozás után...

De végül kiderült, hogy a csomagolás sikertelenségét 2 beimportált fa modell okozta, amiket a bokrokhoz használtam. Nem megyek bele a részletekbe most, egy külön posztban úgyis el lesz magyarázva, de akkor is rengeteg munka volt. A két fa modell egy olyan pakkban volt ami kompatibilis volt az Unreal Engine 4 szerkesztővel, de nem az Unreal Tournament-éval. Ugyanazt a trükköt használtam, mint a víznél és rákényszerítettem, hogy azt használja. Egész jól működött (nos inkább valamennyire, de erről majd többet a későbbi bejegyzésben) és telepakoltam a pályát velük. Szóval ez nem csak egy apró probléma volt. A 6. sikertelen csomagolás után, kitöröltem az összeset és így végre sikeresen össze tudta csomagolni a pályát! De elég keserédes győzelem volt, mert a bokrok nélkül a pálya elég kopárnak, üresnek és összetákoltnak tűnt.

Nagyon örültem, hogy végre tudom a játékban is tesztelni a pályát, de várjunk csak! Van itt még egy probléma. Amikor elindítanám a játékot ezt az üzenetet kapom!

Nem lehet az egyedi tartalmat betölteni

Egy vagy több egyedi tartalmat sem sikerült betölteni, mivel
nem kompatibilisek az Unreal Tournament ezen verziójával.

Elnézést kérünk a kellemetlenségért. Javasoljuk egy frissebb
tartalom letöltését a tartalom készítőből.

Amikor először megláttam, nem vettem túl komolyan. Persze, persze... Tudom, hogy vannak még hibák, de semmi kritikus, biztosan menni fog! Nos hát nem... A pálya meg sem jelent a listában, amikor  kreálni akartam egy LAN-os játékot. Szóval, lehet mégis csak komolyan kéne vennem azt a üzenetet, de legalább egy jel, hogy a pálya be szeretne töltődni, szóval jó mappába raktam. Mi a francért nem akar még működni? Eléggé bepánikoltam, mert csak egy nap maradt Snoggletogig és akkorra szerettem volna kiadni az alfa verziót (eredetileg a végleges verziót szerettem volna, de nem volt időm befejezni.) Szóval egy gyors megoldás kellett.

Volt valaki, aki hasonló problémával küzdött, de ő egy olyan pályát próbált futtatni, amelyik a szerkesztő egy régebbi verziójával készült. Mivel visszamenőlegesen nem lehet előző pre-alpha verziókat letölteni a játékból, így egyszerűen beszopta. Valaki írta neki, hogy ha a pálya szerkesztője újra csomagolja a szerkesztő egy friss verziójával, akkor a pálya ismét szerepelni fog a listában. Sajnos a beszélgetés itt abba maradt, de eléggé meg voltam zavarodva, hogy lehet a szerkesztő avult el időközben, amikor kijött nemrégiben egy patch a játékhoz. Sok órán át böngészgettem fórumokat, kommenteket, hogy mikorra várható a szerkesztő frissítése, de semmit se találtam. Így hát jegeltem pár hónapra a projektet, várva a megváltó frissítésre.

Nem volt időm átolvasni a technikai és mély topikokat a témáról, de később mivel nem találtam megoldást rá, végül rávettem magam. Csakis akkor találtam meg a hiba eredetét és igen, egy nagyon ostoba hiba volt, viszont nagyon könnyű átsiklani rajta, ha még nem csinált az ember Unreal Tournamenthez pályát.

Az Unreal Tournament a gyerekkorom egyik meghatározó része. A mai napig imádom a '99-es verzióját és a rengeteget toltam vele ifjú zsenge koromban. Ha te is játszottál vele, talán emlékszel a pálya listára, ami valahogy így nézett ki:

DM-Forgery

DM-Morpheus

CTF-Face

Az az előtag... Azt hittem ez csak valami segédletnek volt, hogy meg lehessen különböztetni a játékmódokat egymástól, hát NEM! Ahhoz, hogy a játék felismerje a pályádat, az előtagot is BELE KELL ÍRNI a pálya nevébe, különben nem fog működni!!!

Miután átneveztem a pályámat HTTYD_Cove-ról DM-Cove-ra, végre felismerte a játék és tudtam végre játszani a pályán!

Jah... Néha egy apró hiba rengeteg baj forrása tud lenni. Az a jó, hogy ha kiadom majd a pályát, csak egy file-t kell majd beraknod egy mappába. Nem kell konfig fájlokkal szórakozni vagy aggódni mely fájlok lesznek inkompatibilisek egymással. (Ha csak nem akarsz szervert futtatni, mert az egy egészen más történet, de talán oda is eljutunk előbb-utóbb). Most, hogy már tudom ezeket az apró trükköket azt kell hogy mondjam, a szerkesztő igazán segítőkész és nagyon egyszerű a használni, miközben hihetetlenül komplex a motorháztető alatt. Elképesztő, de tényleg! El se tudom képzelni azt a munka mennyiséget, amit beleöltek ebbe a szerkesztőbe! Az agyam eldobom tőle!

Nos, remélem érdekesnek találtad ezt a posztot és talán tanultál is valami hasznosat. Én egészen biztos!

Legközelebb, egy különleges vendégem lesz, de szerintem mind jól ismeritek! ;) Egy eléggé kimerítő és hosszú poszt lesz róla és már ALIG VÁROM, hogy végre kiposztolhassam!

Akartok találgatni, ki lehet az? (Írjátok meg kommentbe, ha van tippetek).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése