2019-06-13

HTTYD 2 ötödik évfordulója és még egy nagy bejelentés! (*FRISSÍTVE!*)

 

Üdv mindenkinek! Nos, ma van az 5. évfordulója a második filmnek, így hát mint mindig valahogy szeretném megünnepelni. Azt hiszem ez egy remek időpont arra, hogy lerántsam a leplet egy másik nagy projektemről, amin már egy jóideje dolgozom.

Ha látni szeretnéd mi lehet ez a "nagy projekt", kattints a "további bejegyzések"-re (vagy már tudod is, mert megnézted a videót, de akárhogy is legyen, csak kattints a "tovább a bejegyzésre"...kérlek?)


Először is, nem haltam meg... Csak elfoglalt vagyok mint az állat. Az év eleje óta folyamatosan dolgozom és csak aludni és fürdeni járok haza. A legrosszabb Május volt, amikor még a gépet se tudtam bekapcsolni egy egész hónapig, szóval el tudjátok képzelni... Még mindig sok dolgom van, de most van egy órám, hogy megírjam ezt a posztot és valószínűleg nem fogom tudni befejezni egy huzamra, úgyhogy lehet később frissítve lesz. 

Na, de akkor beszéljünk arról az új projektről. 

Körülbelül 3 éve fogant meg bennem az ötlet. De, ha igazán precíz akarok lenni, akkor kezdődött amikor egy jó barátom mutatott egy ARK (Survival Evolved) nevű játékot. Néhányan talán ismeritek is, ez egy sandbox típusú játék mintha a Minecraftot kereszteznénk a Jurassic Parkkal. Amikor láttam, hogy voltak benne dínók amelyeket meg lehet szelidíteni, talán kitalálhatod mi jutott rögtön az eszembe... hát persze hogy az Így neveld a sárkányodat (mi más...).

Hacsak egy gondolat is volt, de egy évvel később ugyanez a barátom beszerezte a "Scorched Earth" nevű DLC-t és abba már sárkányok is voltak. Bizony, volt benne pár amit meg lehetett (nevelni) szelidíteni és megülni őket és javasolta, hogy megcsinálhatnám benne Fogatlant. Mondtam neki, hogy már egy éve terveztem, de úgy tűnik csak egy kis lökés kellett, hogy valóban nekiálljak és meg is valósítsam. (Úgyis meg akartam csak titokban, de akkor még nem volt meg a mindent tudó modellem.)

És így is lett. Az új modellem használtam 3DS Maxból és ez egy remek lehetőség is volt arra, hogy kihasználjam a lehetőségeit, (lásd a fejlesztett Fogatlan modell posztomat Link) de nem volt egyszerű. Először is tudnom kellett, hogy kompatiblis-e az Unreal Engine 4-el. Ha nem, akkor a küldetés elbukott és majd talán legközelebb több szerencsém lesz... De szerencsére az volt. Ha csak egy statikus objektum volt, (mint egy szobor) animációk és minden más nélkül, de sikerült beraknom őt az ARK Editorba. Néztem pár oktató videót, hogyan kell nekikezdeni egy moddolt lénynek, de amit találtam nem igazán nyűgözött le. Először is, ez a Fogatlan modell nagyon különleges. Van egyedi csontváz rendszere, textúrája, stb. Nagyon valószínűtlen, hogy csak fogom az egyik lényt és egyszerűen kicserélem vele. És persze, hogy nem sikerült. (Majd mutatok pár képet egy jövőbéli posztban ha rátérek a progresszióra). Szóval mindent a 0-ról kellett kezdenem. Az egyetlen könnyedség az ARK szerkesztőjéhez az volt, hogy a Griff lény viselkedett és hasonlított leginkább Fogatlanhoz, úgyhogy azt használtam referenciának.

Megnéztem milyen animációk is fognak kelleni a drága Éjfúriámhoz. Mint kiderült, körülbelül 80(!) egyedi animációra lesz szükségem. De nem igazán aggódtam, most hogy végre tudtam rendesen animálni ezt a gyönyörű és csodálatos sárkányt! Két-három hónapon át dolgozgattam rajtuk és egész jól sikerültek... (De erről többet majd egy progressziós posztban).

Aztán eljött az igazán nehéz része a projektnek, összeintegrálni az animációkat az Unreal Engine-nel... Hűha! RENGETEG munka volt, nagyon nagyon(!) komplikált, de a végén fel tudtam ülni rá és repülni vele a  szerkesztőben! IGEEEN! Elképesztő volt látni végre valami interakciót vele! Annyira, de annyira király!

De ez csak a szerkesztőben létezett... Beakartam őt rakni egy rendes játék szerverre is és itt buktam el nagyon csúnyán. Amikor szerettem volna becsomagolni (mint a Medence pályánál) egy igen súlyos problémával kellett szembenézzek. A griff valamint pár egyéb lény adatbázisa nem akart hozzáadódni a modomhoz. Egy idő után sikerül a csomagolás, de csak egy nagyon kis fájlt generál, ami használhatatlan ebben az állapotában.

Szóval itt van az a pont, hogy segítséget kell, hogy kérjek. Nagyon sok videót megnéztem, de mint kiderült, az én modellem annyira egyedi, hogy kell még dolgozzak a logikai részein, de ez már meghaladja tudásomat a szerkesztőben. Kipróbáltam egy csomó módszert, hogy mégis sikerüljön becsomagolni rendesen, de egyik se vált be. Úgyhogy nehéz kimondani, de igen... segítség nélkül nem hiszem, hogy be tudom így fejezni. Ha úgy adódna, hogy TE a mestere vagy az ARK Editornak és már csináltál is pár egyedi lényt, valamint te is hatalmas HTTYD fan vagy (nem elvárás, de plusz) és van egy kis szabadidőd, fel tudnál keresni kérlek? Nem lennék hálátlan! Nagyon szeretném megvalósítani ezt a modot, de ehhez kell némi segítség. (A mai napig nincs egy Éjfúria mod se az ARK-hoz és most már tudod is, hogy miért...)

El tudsz érni e-mailen keresztül: mr.nightfury87@gmail.com

A fenti videóból láthatod, hogyan működik a mod a szerkesztőben.

Sajnos, nincs időm többet írni most, hamarosan egy reklámfilmet kell forgatnunk és csak holnap hajnali 2-re érek haza. Megszerettem volna nézni a második filmet is ez alkalomból, de el kell, hogy halasszam egy-két nappal... *sóhaj*... 

Ez a poszt frissítve lesz a jövőben!

Sziasztok! Vigyázzatok magatokra, legyen egy király napotok és ti is ünnepeljétek az 5. évfordulóját az Így neveld a sárkányodat 2-nek!

FRISSÍTÉS:

Szóval hónapok után végül csak sikerült beraknom őt a játékba és a problémát végig egy nagyon eldugott beállítás okozta, ami meggátolt abban, hogy be tudjam csomagolni a modot. Egyetlen egy(!) komment volt az egész neten, amelyik elmagyarázta a hiba pontos okát! Szóval igen, NAGYON szerencsés voltam!

Szeretnél bizonyítékot? Tessék, ezt nézd!

Én a másik felemmel :)

De ez nem jelenti azt, hogy készen áll... Még mindig vannak elég súlyos gondjaim vele, amik nem akarom, hogy zavarják a játékosokat. Például, ha újra indítod a szervert, örökre eltűnik! Az összes tárgy amiket beleraktál az összes képesség és tapasztalat amiket szerzett, puff... volt, nincs. Szóval igen, ilyen súlyos hibával nem játszadozunk!

A másik nagy probléma, hogy nincsen IK rendszere. Ami azt jelenti, hogy nem tud adaptálódni a terepviszonyokhoz és ha épp futsz fel vele egy domboldalon a teste ugyanúgy vízszintes marad, mintha sík talajon állna és a testének a fele ezért beleolvad a dombba vagy a hegybe. Ez egy nagyon idegesítő probléma és semmi oktató videó vagy leírás nincs, hogyan lehetne ezt megoldani. Ha csak simán bekapcsolom az IK rendszert a szerkesztőben, 90 fokkal beleáll a földbe. Nagyon nagyon nem menő.

Egy másik baj, hogy ha lő egy plazma bombát (ami egy nagyon erős támadása) néha "beleragad" a szájába és felrobban, megölve mindenkit aki rajta volt. Csak gondolj bele, hogy épp visszafelé repülsz vele a bázisra egy kimerítő farmolás után és szeretnél kilőni egy lényt, majd egyszer csak meghalsz (még rosszabb ha épp láva vagy víz fölött voltál). Nem valami praktikus.

Továbbá, nem tud pislogni. Ez egy nagyon kozmetikai részletnek tűnhet, de annyival életszerűbbé és interaktívabbá tenné őt! 3ds Max-ban megpróbáltam a szemhéjaihoz extra csontokat adni és Maxon belül működik is, de az ARK szerkesztő ezt máshogy gondolja. Nem tudom összefűzni a frissített csontvázat a szerkesztőben és nem csinál semmit... Szintén se leírás, se infó, úgyhogy erre is magam kell, hogy rájöjjek. (Ahogy a legtöbbször).

Vannak még más hibák is, de azok nem teszik tönkre az élményt és idővel kitudom őket majd javítani.

Hát egyelőre így állunk. A problémáktól eltekintve, egészen jól tartja magát, de ha valaki olyan szerezné meg most a modot, aki nem tud ezekről a hibákról, az eléggé irritált lenne és ez az amit nagyon nem szeretnék elérni! Legalább annyira jónak akarom őt megcsinálni, mint amilyen a többi lény az ARK-ban és nem szeretnék egy összetákolt, sürgetett modot lerakni az asztalra. (Nem hiszek a korai hozzáférésű játékokban, (vagy modokban) ez csak egy nagyon rossz trend manapság).

Körülbelül 250 munkaórába került, hogy egyáltalán eljussak ideáig (és remek móka volt) és nem szeretném, ha ezek problémák beárnyékolnák az erőfeszítéseimet. Ha még kellene 100 órányi munka ahhoz, hogy tökéletes legyen, boldogan megtenném, de ha nem tudom pontosan hol is tudnám elkezdeni, csak próbálkozni és kísérletezni tudok.

De ennyit erről egyelőre. Ha időközben valamilyen áttörést érek el, frissíteni fogom a posztot, de már így is kezd elég hosszú lenni és lehet egy újat kéne neki szánnom. A poszt végére itt egy videó nem sokkal azután, hogy sikerült beraknom a játékba. (A textúrák még az eredetiek és elég alacsony minőségűek, de később feljavítottam őket 512x512-ről 2048x2048-ra.)

Említettem már, hogy mennyire IMÁDOM ezt a sárkányt? <3
 (Nos...Valószínűleg mostanra már jó párszor...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése