2020-07-31

6. évfordulója a HTTYD-nek (számomra) + Így rajzold a sárkányodat! *FRISSÍTVE*


Üdvözlök mindenkit!

Július 31.-e van ismét, ami egy hatalmas piros betűs nap számomra (nos, már 6 éve) mivel 2014-ben ezen a napon láttam először az első filmet, ami megnyitott egy teljesen új fejezetet az életemben. Sajnálatos módon, most nem dicsekedhetek valamifajta haladásról a projektjeimben kapcsolatban, mert nem találtam azóta se infókat, hogyan tudnám megoldani azokat a problémákat, amikkel jelenleg szenvedek. Azonban, lenne valami, amit már egy jó ideje szerettem volna kiposztolni. Azt hiszem ez egy egy tökéletes alkalom, hogy megmutassam és talán inspiráljon, hogy te is alkoss ehhez hasonló "dolgokat".

Ha tudni akarod miről beszélek, kattints a "tovább a bejegyzésre".


Szóval... Egy kis háttértörténet. A régmúltban szerettem rajzolgatni, (fegyvereket, bázisokat stb.) de ezek statikus objektumok voltak és mindig csakis oldalnézetből. Sajnos nem tudtam magamtól tovább fejlődni, szóval itt is ragadtam azóta is. Ami mindig is kihívást jelentettek, azok a karakterek voltak (valamint az egymást takaró felszínek és a 3D perspektíva). Volt pár nagyon bizarr tapasztalatom ezekkel, de annyira nem ment a fejembe, hogy feladtam. Ahogy telt múlt az idő, ez csak egyre rosszabbodott és már szinte csak árnyéka vagyok a régi önmagamnak.

Nagyon sok minden megváltozott, amikor igazán a megszállottja lettem Fogatlannak. Nagyon nagyon le akartam őt rajzolni, de tudtam a határaimról, így féltem egyáltalán belekezdeni. Nem akartam valami bizarrul kinéző, rémálmokat generáló kísérletet, szóval inkább elkezdem a rajzolás alapjainál. Szerencsére, találtam pár videót, ahol megmutatták, hogyan kell lerajzolni őt lépésről lépésre. Azonnal rákaptam és el is kezdtem rekreálni és követni az alapokat. Nagyon sokat segítenek egy olyan kezdőnek mint én és ezek voltak az első próbálkozásaim azzal a technikával:


Igen, tudom egy kicsit nyersek, de még mindig sooookkal jobb, mint amit amúgy alapból tudnék.

Tehát... Idővel némiképp fejlődgettem, igaz csak egy egészen hangyányit, de következőként ezzel rukkoltam elő:


Lenyűgöző, nem? Nos... hogy őszinte legyek, csaltam. Öhmm... Úgy értem ez nem valaki más rajza vagy ilyesmi, mivel én rajzoltam, de AHOGYAN tettem, azt valóban lehetne nevezni csalásnak. Hadd magyarázzam meg.

Szóval, a lépésről lépésre verzió után, még többet akartam készíteni, főleg azokról a képekről, amiket nagyon, de nagyon imádtam. De mivel ehhez a technikához nagyon sok gyakorlás és ugyancsak sok elég mély anatómiai ismeret is kellett volna, elvesztettem a reményt.

ÉS AZTÁN!!!

Rájöttem valamire. A félelmeim mindig is az arányok voltak, valamint a takarások. De mi lenne, ha valahogy ezeket bele tudnám "égetni" a rajzba, szóval nem kéne aggódnom miattuk. És ezután egy zseniális ötletem támadt. Voltak nagy felbontású képeim róla (a legtöbbje a háttérképeim is egyben) és ha átméretezem akkorára mint egy A4-es papírlap, nagyjából le tudnám rajzolni a főbb vonásait és onnan már nem nagyon tudom majd elrontani. És ezt is csináltam.

Kiválasztottam az egyik kedvenc képemet róla és felnyomtam a kép világosságát és kontrasztját egy valagnyival és a monitoron is, hogy a papír amit a kijelzőhöz celluxoztam, minél áttetszőbb legyen. Ezután (nagyon halványan) elkezdtem lerajzolni a körvonalait és néhány prominensebb jellemzőjét (mint a szemei, tüskéi, stb.) Amikor megvoltam a legegyértelműbb és a legkritikusabb részekkel, bele tudtam menni a részletekbe, mint a nyereg, a mechanikák, a szárnyában lévő csontok és aztán a nagyon apró részletekbe, mint néhány heg vagy a részletek a nyergén. Mondanom sem kell, hogy nem tudtam leszedni a papírt, hogy be kukkantsak mögé puskázni, mivel azzal elrontottam volna az egészet. (Ha a papír csak egy kicsit is megmozdult volna, már nem lett volna többé pontos). Úgyhogy, néhol a memóriámat kellett használnom. Ezután leszedtem a lapot a kijelzőről és átrajzoltam a halvány körvonalait erősebbekre. Egész jól nézett ki, így elsőre is!
 

Ez a kép körülbelül 2 óráig tartott mire befejeztem. Most jött viszont a legijesztőbb rész, az árnyalás. Juj! Semmi tapasztalatom nem volt benne, soha nem is kísérleteztem velük, úgyhogy tényleg hasraütésszerűen kezdtem neki. De nagyon féltem, hogy elcseszem, úgyhogy ezért szkenneltem be ebben az állapotában. Ahogy viszont kiviteleztem az eléggé magától értetődő volt. Visszatettem az eredeti színű verziót a monitorra és megpróbáltam az épp megfelelő mennyiségű árnyalatot felvinni a papírra. Először nagyon óvatos voltam és csak a nagyon mély feketéket és a nagyon halvány szürkéket dolgoztam ki. Nem akartam kockáztatni semmit! Egy idő után eléggé ráéreztem és áttértem a komplexebb részeire, mint például a végtagjára. Meglepően jól sikerültek, úgyhogy áttértem a testére majd a szárnyaira végül a fejére. Tettem pár utolsó simítást is a végénél (mint még jobban elmosni az árnyarásokat, hogy még realisztikusabbak és simábbak legyenek és még hozzáadtam pár nagyon apró részletet is.) Ez körülbelül 5 órát vett igénybe egy ültőhelyemben, de NAGYON JÓ móka volt! 

Élveztem minden percét és amikor végül az egészre ránéztem, nagyon nagyon meg voltam elégedve! Tudom, közel se olyan mintha tényleg memóriából rajzoltam volna, (az mondjuk annnnnyira király lenne és tudom, hogy egyes emberek képesek is rá és irigylem is őket, mint az állat!) de hé egy noobtól mint én, azt hiszem ez egész jó. :)

Ezután nem álltam le és folytatni akartam a kedvenc képeim lerajzolását.

És itt is vannak, időrendi sorrendben. (A lapok az elmúlt 4 év alatt enyhén besárgultak és amikor beszkenneltem őket úgy néztek ki mintha pergamenre lettek volna rajzolva, ami szerintem elég vagányul néz ki! Oh, és kattints rájuk a nagyobb méretért!)










Jah, ebből az adagból az utolsóra vagyok a legbüszkébb, mert nagyon kevés körvonalból tudtam kiindulni (a nyereg kivételével) és az idő 80% az árnyalásra ment. Több mint 10 órán át keresztül rajzoltam és el voltam ámulva az eredménytől!



Ezt akkor alkottam amikor egyszer baromira unatkoztam és az egyetlen használható eszközök a környezetemben a mobilom, pár oldal üres lap és egy ceruza voltak. Három amúgy általában teljesen elpazarolt órát legalább beletudtam fektetni egy gyönyörű rajzba! :) A technika ugyan az volt, feltoltam a kép fényerejét és egészen jól működött még egy okostelefonról is. Szintén csaltam, de ez van...


DE, van remény! Ezt teljesen pusztán memóriából rajzoltam egy éve. Nem használtam se referenciát, se képet, semmit! Ugyanúgy csak "2D", de egyelőre ez a legjobb amit tudok. (Oh és a valóságban ez egy nagyon kis kép. Úgy tűnik csak nagyon apró méretekben megy).

Mindenképp tervezem folytatni ezt az egészen új elfoglaltságot, úgyhogy a jövőben is lesznek majd új képek, amikről majd készítek egy posztot ha eljutok oda.

Szóval jah. Ha nem igazán tudsz rajzolni, (mint én) de mégis szeretnél készíteni hasonló alkotásokat, itt egy módszer amivel tudsz, rajz tudás nélkül. Kiemelném viszont, hogy ezzel a technikával nem leszel jobb művész és nem is fogsz nagyon fejlődni, (talán az árnyalásban egy kicsit) de egészen biztos nem tölteném fel ezeket Deviant Art-ra és mondanám, hogy "Hé! Nézzétek ezt én rajzoltam!" mivel nem igaz, csak talán nagyon nagyon kicsit.

Remélem tetszett a poszt (és a képek) és talán sikerült rávegyelek, hogy te is készíts valamilen HTTYD-s alkotást mint ez és ha úgy döntesz csinálsz párat, nyugodtan megoszthatod a komment szekcióban vagy a Discord szerveren (persze, csak ha szeretnéd). :)

Találkozunk legközelebb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése