2024-06-05

Így neveld a sárkányodat koncert élménybeszámoló!

                

Végre elérkezett 2024.05.25.-e! E nap nálam sok tekintetben is mérföldkő volt! De, hogy értsétek is miért, előbb adok némi kontextust. Ha olvasgattad a blogom akkor már sejtheted miért, de ha ez a legelső poszt, akkor igen... némi magyarázatra szorul.

Ha érdekelnek a részletek kattints a „tovább a bejegyzésre”-re.


A koncertre egy jó barátom (továbbiakban Toothless) hívta fel a figyelmem még január 7.-én. Több se kellett, mondtam is neki, hogy szerintem egyértelmű, hogy ezt semmiképp nem hagyhatjuk ki! Ő is így volt vele és azonnal le is foglaltuk a jegyeket olyan közel a színpadhoz, amilyen közel csak lehetett. (Addigra már csak 3. sortól felfele lehetett kapni ami egymás mellett volt). Sajnos nem tudom mikor indulhatott a jegyértékesítés, mert ha ő nem szól csak kicsivel később lett volna tudomásom a koncertről. De nyilván így is úgy is elmentem volna, ahogy Ő is. Ha a Facebookon nem találkozunk, akkor elég valószínű, hogy ott. De ne siessünk előre. Viszont azzal, hogy a koncert előtt megismertem az ország másik legnagyobb megszállottját, jobb társaságom nem is lehetett volna!

Természetesen alig vártuk, hogy eljöjjön a jeles nap, ami majdnem 5 hónapnyi várakozás után végre el is jött! Volt azonban egy másik remek lehetőség is, mégpedig hasonló kaliberű rajongókat/megszállottakat találni mint mi. Természetesen számítottunk rá, hogy főleg csak kedvelők leszek, de sose lehet tudni... Mi a részünkről mindent megtettünk, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet. Én az Ink Fury-s pólóba és egy Fogatlan plüsivel, és szintén Fogatlanos nyaklánccal, gyűrűvel és karkötővel, Toothless pedig egy egyedileg készített Fogatlan és Hablatyos pólóban és karjában Mega Fogatlannal, szintén egy ugyan olyan nyaklánccal mutatkozott. Oh... Valamint a karjain és a lábain összesen 14 darab HTTYD témájú tetoválás is van(!) Ha ez nem kelti fel a figyelmet más rajongóknál, akkor semmi. Azonban volt egy feltétel. Mi nem kopogtattunk senkinél. Sajnos az évek alatt mindketten belefutottunk imposztorokba és egy életre megtanultuk a leckét... Így ha valaki tényleg meg akart ismeri igazi megszállottakat, neki kellett hozzánk jönnie. Alaposan körbejártuk a placcot, és többen voltak mint arra számítottam! Legalább vagy 10x. A jegyrendelésnél nem tűnt olyan soknak, de bizony nagyon alábecsültem. Mivel tudtam, hogy akik itt vannak azoknak valamilyen szinten jelent valamit a HTTYD. Azt kell, hogy mondjam viszont kicsit csalódtam is etéren. Alig pár emberen volt HTTYD témájú póló... Ha összesen vagy 20-nak a kb. 1000-ből. Nem egy jó arány... Azonban az idő rohant, így stratégiát váltottam és mondtam Toothlessnek, hogy menjünk szétnézni az első sorba, mert aki igazi hű rajongó, annak ott a helye. 10 perccel a koncert kezdete előtt így is tettünk. Azonban itt se volt senki olyan aki igazán felkeltette volna a figyelmünket. Egy-két Fogatlan/Fényfúria plüsin kívül, nem nagyon láttunk semmi extrémet. :/ Végül megtaláltuk a helyünket és a koncert kezdetét is vette.

Persze, mindenképp megakartam örökíteni, így elvittem a GoPro-mat és elég sok jelenetet fel is vettem! Egyetlen hibát azonban vétettem, nem vettem észre, hogy a stabilizátor ki volt kapcsolva, így csak utólag láttam, hogy a felvétel annyira remegős, hogy kb. élvezhetetlen. Elég sok időbe telt, de végül sikerült valamennyire stabilizálnom Premiere-ben, de emiatt néhol behomályosodik a kép, ezért elnézést kérek előre is! Mindenesetre, ha valaki meg akarja nézni, itt a videó.

A videóhoz katt a linkre

(Csak Vimeon engedte feltölteni, a YouTube teljes egészében letiltotta a Copyright megszegése miatt...)

A koncert maga valami leírhatatlanul király volt!!! Évek óta álmodtam arról, hogy egy nagyzenekar adjon elő egyszer akár egy HTTYD-s számot, de az hogy az egész soundtracket!!! Magasságos Thor! A zenére így hát nem volt panasz, jobb nem is lehetett volna! Nem beszélve az immerzióról! A Dolby Atmos ehhez képest jaktrágya! A számokat is elég pontosan adták elő, ami... nos igen... itt elfogynak sajnos a szavak... Nem evilági élmény volt, az biztos!! Persze a filmet is levetítették és nem is akárhogyan! Egy óriási LED falon, aminek a képe még jobb is volt mint a moziban! (Nem vicc!) Látható volt minden apró részlet és a színek is pazarok voltak! Az időjárás is kegyes volt és nem zavarta meg egy kósza fuvallat se. (Habár a távolba volt egy nagyobb zivatar góc, de szerencsére elkerülte Budapestet). És ez a másik ok miért is volt mérföldkő! Ugyanis se én se Toothless nem látta még moziban az első filmet! Bizony! És ezzel ez is ki lett pipálva! Sőt, ez még a mozit is vagy 10x-esen is überelte amúgy! (Nem tudom melyik moziba játssza a filmzenét nagyzenekar...).

A film közepén tartottak egy 20 perces intermezzót, de ez egyáltalán nem volt baj, sőt! Remek lehetőség volt, hogy újra szétnézzünk és talán valakiknek felkeltjük a figyelmét és így új barátságokat tudunk kovácsolni, de nem... *sóhaj*. De azért ért minket egy kellemes meglepetés a második felvonás előtt. Valakiknek akik épp mögöttünk ültek nagyon megtetszett Toothless nyaklánca és érdeklődött iránta. Na több se kellett, rögtön elkezdtük elhalmozni, hogy amúgy milyen fajta HTTYD-s ereklyéink vannak még, és némi ámuldozás után mondták is, hogy valószínűleg mi vagyunk az egész ország legnagyobb megszállottjai. (Nos, mindenfajta nagyképűség nélkül, de (sajnos) eddig mi is ezt vettük észre, de ha valaki tud überelni minket, ne habozzon felvenni a kapcsolatot velünk! ;) Azonban imposztorok kíméljenek!!! Grrrr....)

Az intermezzo után a Test Driveot játszották le ismét (Yaaaay!) Hát igen... Nem véletlenül az egyik legikonikusabb szám! (És a csengőhangunk Toothlessel már évek óta). John Powell egy igazi zseni! A koncert után 5 percnyi álló vastaps következett (ezt a részét kivágtam a videóból) és bárcsak mint egy rock koncertél lett volna még a szokásos „Vissza! Vissza!” De ez sajnos nem az a fajta koncert volt... Toothlessel gyorsan még beálltunk a távozó tömeg elé, hogy ha valaki akkor most még ide tudna jönni, és jöttek is páran! Nekik is megmutattuk milyen sokat is jelent nekünk a HTTYD és nem bírtak ámulni! Persze a koncert után még beszélgettünk és sztorizgattunk, de sajnos a hazafele vezető úton szétváltak útjaink újdonsült ismerőseinkkel, de legalább felvettük egymást Facebookon. Javasolták is, hogy szervezhetnénk egyszer egy HTTYD-s találkozót, ami valóban egy remek ötlet! Ha lesz is, őket mindenképp hívjuk! ;) Mindenesetre nekem és Toothlessnek egy örök élmény és emlék marad és ha lesz újra pár év múlva egy hasonló alkalom, mi ketten biztosan ott leszünk! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése