2017-10-10

Zúzzuk a kőkemény rock-ot!


Hát, újra itt vagyunk és ahogy ígértem, itt a folytatása az előző belső köves epizódnak.

Nyomasd azt a "tovább a bejegyzésre" linket, mert ez nagyon állat lesz! :D (és nagyon hosszú!)


Most, hogy a legtöbb belső kő a helyére került, már lehet egy egész jó benyomásunk a Medence méretéről és alakjáról. Így hát tovább léphetünk a következő feladatra, a külső falak megformáláshoz. Sokkal jobban fog kinézni, mint a mostani undorító gliccses, zöld izé ami jelenleg beborítja a drága Medencénket.

Először csak két sziklát raktam le, hogy átlássam a méreteket. Ugyanazt a kő modellt használtam amelyekkel a nagy sziklaformációkat alakítottam ki. Az egyetlen különbség a méretük és az alakjuk volt. Ahogy láthatod, sooookal nagyobbak és laposabbak.


Többször megismételtem a folyamatot, nem törődve az arányokkal egyelőre. Az elsődleges az volt, hogy minél gyorsabban megszabaduljak a zöld fűtől és letakarni sziklákkal. Egy idő után így nézett ki:



Nem is rossz... Sokkal realisztikusabb így, az biztos! Imádom amikor egy olyan dolog mint ez amit olyan könnyen és gyorsan meg lehet csinálni, mennyit dob az egész összképen. Igen, itt azt mondhatnánk hogy kész is van, de nekem ez még nem elég. Ahogy a poszt elején említettem, annyira pontosanra akarom készíteni a pályát, amennyire csak lehet. Szóval, lássuk miken tudnánk még csiszolni. Ahogy a képen látható, vannak egyedi jellegzetességei a különböző részeinek a Medencének. Például a rés, ahol Hablaty beférkőzik a Medencébe és az a hatalmas fa aminek a gyökerei benövik a Medence szélét valamint, a több különböző emeltből álló a sziklák. Hát igen... nem valami egyszerű. De egyszer elérünk oda is. Itt van néhány kép illusztrációnak.




Igen, itt szándékosan felnyomtam a fényerőt ezeknél a képeknél, mivel alapból túl sötétek voltak. Ráadásul a legtöbb részlet ott bujkált és enélkül elveszett volna. Ha már itt tartunk, ezeket a képeket használtam referenciának a pálya építésénél. Nem lehet ennél pontosabbat szerezni se! :D

Na húzzunk bele. Amire hamar rájöttem, hogy a sziklákat túl nagyra méreteztem, ezért visszább vettem belőlük. A belső köveket használtam referenciának a méretezésüknél. Ugyan még nem véglegesre, de majd szépen lassan ahogy haladok előre lépésről lépésre, mikor a végén már csak az egészen apró részletek vannak hátra. De mindegy, így néznek ki az alacsonyabb sziklák:



Egész jó, de még mindig hiányzik a "bejárati rés" és a többszintes sziklaormok. Vitatható, hogy nekiálljak-e a pálya ezen szakaszában, de úgy döntöttem inkább most csinálom meg, mert minél több minden van kész, annál jobban tudom viszonyítani majd a többi elemhez, és hogy mi van pontosan lerakva és mi nem. A sziklaorommal kezdtem, ami vízesésnél van.  


Rögtön ezután, készítettem egy nagyon kezdetleges nyílást a sziklák között. Igen, nagyon nyers, de ott van.


De kérdezhetnéd, hogyan faragtam ki abból a masszív sziklából azt az apró lyukat? Nos, a válasz nagyon egyszerű. Emlékszel amikor azt mondtam, hogy össze lehet olvasztani a köveket egymással? Ez az amire gondoltam! Távolról valóban úgy fest mintha egy darabból állna, (eh, úgy ahogy) de valójában több kisebből lett felépítve mindegyiket egyesével külön méretezve, forgatva addig amíg nem lett (annyira) feltűnő a trükk.


Ezután, visszamentem az oromhoz, ami a vízesésnél van és elkezdtem építeni a hegyoldalt egyre magasabbra, hogy később növényzetet tudjak majd elhelyezni rá.


Ugyanakkor a rést is realisztikusabbra formáltam, szóval már nem csak egy lyuk.


Ezt követően, elkezdtem a kis kitüremkedéseket is kialakítani, amik a rés alatt találhatók. Nehezen kivehetők, de ott vannak. Ezalatt nekikezdem azoknak a kisebb szikláknak a megformálásához is, amiket nem tekintettem köveknek. Mint például az amelyik a sarokban van. Ezeken a képeken jól kivehetők. A kék jelzi a kitüremkedéseket, a narancs a kisebb sziklákat.



Amíg a részletekkel bíbelődtem és a bejárat is végre kezdett egyre realisztikusabb alakot ölteni, nem bírtam magammal és muszáj voltam rekrálni azt a jelenetet amikor Hablaty először téved be és a kamera átsvenkel a Medencén. Le is mértem mennyire voltam pontos és mint kiderült, nem igazán... Valóban, a kövek meg az arányok rendben voltak, viszont sziklafalak még mindig túl magasak voltak. Tudtam ez amiatt lehetett, mert amikor lenéztem a tóra, a perspektívája nem volt annyira alacsonyan mint a filmben. Szóval, ez azt jelentette, hogy még mindig túl magasak. 

Szóval, még egyszer nekiestem és alacsonyabbra állítottam őket. Egy szerencsétlen, de szükséges javítás volt. Még így is sok dolgot kellett átméreteznem és újra beállítani a helyére pontosan, de örülök, hogy most derült erre fény és nem később. Itt egy kép a módosítás után:


Amikor már talán, épphogy sikerült belőnöm a magasságot, azokkal a jellegzetességekkel folytattam az alkotó munkát, amelyeket még egyáltalán neki se álltam. Mint például ez:


Mutatok egy kis plusz játék elemet ami a játékélményt (szó szerint) a következő szintre emeli! Eredetileg a pályát annyira realisztikusra akartam készíteni, hogy csak azokat a területeket terveztem bejárhatóvá, amelyeket a filmben is el lehet érni. Elég hamar kiderült, hogy ez elég nagy butaság lenne, mivel nagyon hamar unalmassá válna a pálya. Szóval ezek után, már nem akartam a játékost annyira a földre kényszeríteni. Ezzel a kiegészítéssel, meg tudod lepni az ellenfeleid felülről és a pálya ezáltal még nyíltabb és "három dimenziósabb" lett. Többféleképpen is el lehet majd jutni oda, (de ez egy későbbi topik). Persze nem minden ormot lehet megmászni, az nem lenne túl fair a többiekkel szemben, szóval ennyivel kell, hogy beérjétek. :) De vissza a tárgyra. 

Ugyanakkor tudtam haladni a bejárattal is és már tényleg kezd hasonlítani a filmben lévőhöz!


Folytattam a hegyorom építését a vízesésnél. Még mindig elég kopár, de végre kezdi elnyerni formáját.


Megjegyzés: Ennél a pontnál, mivel agyon használtam a kő materialt, a régebbi videókártyám (AMD 7870) egyszerűen nem bírta tovább tartani az iramot, és nagyon elkezdett küszködni. (A legdurvább FPS droppok akkor voltak amikor ránéztem a bejáratra. (20-25-ről lement 10-15-re)). Ez nagyon elvette a kedvem a folytatástól, mivel már nem volt szórakoztató, hanem inkább egy türelem próbának vagy tűréstesztnek érződött. Szóval, vissza kellett kölcsönöznöm öcsémtől a kártyámat, aki meglepő módon nem is volt mogorva emiatt. (Azt mondta, nem is nagyon kellett neki végig... Ha a kérelmemet egy egész hónappal előtt nyújtom be, akkor is valószínűleg vissza adta volna, de ebbe inkább bele se gondolok...) Szóval, kitéptem azt az ócska jak ganéjt a PC-ből és vissza csaptam a lenyűgöző GTX 1070-em! Woohoo!


Ez az egész Október végén zajlott és ezután újra hatalmas előrelépéseket tudtam tenni napról napra. Annyira, hogy nem is tudom, hogyan fogom mind azt leírni ide a blogra. (Amúgy a képek is sokkal jobb minőségűek lesznek újra, mivel a régi kártya elkockásította és elmosta a vizet. Ja és az összes itt lévő kép már az új kártyával lett felvéve). De vissza a sziklákhoz.

Miután a bejáratot és az ormot is megfelelően realisztikusnak tartottam jelenleg állapotában, áttértem egy másik jellegzetességre. Arra a nagy gömbszerű sziklára ami felett az a hatalmas fa áll aminek a gyökerei belelógnak a Medencébe.


Ezután, nekiláttam a következő fázisnak, elkezdtem lefedni a belső köveket mohával. (Ez lesz a témája a következő posztnak). De később úgy döntöttem, mégis inkább a nagy sziklákkal folytatom és hozzá adok még pár szintet és falat.



Szóval, íme a jelenlegi állapota a szikláknak. Lesznek még változtatások az biztos, de szerintem egyelőre megteszi.

Most jövök csak rá, hogy ez a poszt sokkal hosszabb lett mint azt terveztem. Na mindegy... Ez egy nagyon fontos lépés volt, szóval nem is bánom. Rengeteg mindenről tudtam beszélni és meg vagyok elégedve a haladás mértékével is. Most már nektek is lehet egy benyomásotok mit is akar elérni ez a projekt. 

Hát, ennyi volt hapsikáim, találkozunk a következőnél!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése